20 червня Україна та Європейська комісія продовжили дію "транспортного безвізу" ще на рік, з можливістю автоматичного продовження до кінця 2025 року.

Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач у колонці для Європейської правди розповів про деталі нових домовленостей між Україною та ЄС.

Далекобійники, фото: Уніан
Далекобійники, фото: Уніан

"Транспортне безвіз" дозволяє українським та європейським перевізникам здійснювати двосторонні та транзитні вантажні перевезення без необхідності отримання спеціальних дозволів.

Ця угода була вперше підписана у червні 2022 року і тепер продовжена вже вдруге, цього разу із сімома новими пунктами, погодженими з українськими перевізниками.

Популярні новини зараз
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Показати ще
  1. За новою угодою всі водії повинні мати на борту документи, що підтверджують наявність ліцензії. Українські водії зобов'язані мати виписку про ліцензію англійською з QR-кодом, який можна отримати через особистий кабінет за кілька секунд. Справжність документа перевіряється скануванням QR-коду.

  2. Тепер як українські, так і іноземні перевізники повинні мати документи на вантаж навіть якщо транспорт їде порожнім. Це може бути підписаний договір або заявка на перевезення із зазначенням імені, адреси та контактних даних відправника.

  3. Усі вантажівки, що виконують перевезення за згодою, повинні бути марковані спеціальною наклейкою розміром 5 см на лобовому склі. Це полегшить контроль та ідентифікацію таких вантажівок.

Далекобійники, скріншот: YouTube
Далекобійники, скріншот: YouTube

До 10 липня діє перехідний період, протягом якого всі вантажівки мають повернутися до України для адаптації до нових правил та отримання оновлених документів та маркування.

  1. Введено санкції для перевізників, які систематично порушують правила. Це стосується каботажних перевезень, перевезень до третіх країн і підробки документів. Якщо компанія порушує ці правила, їй можуть заборонити здійснювати перевезення за згодою.

Слід зазначити, що не йдеться про повну заборону на перевезення до ЄС чи України, а лише про заборону на перевезення за угодою. Порядок застосування таких санкцій кожна країна ЄС та Україна має розробити до кінця року.

Ці зміни покликані зробити вантажні перевезення прозорішими та організованішими, а також полегшити контроль за дотриманням правил.

Нагадаємо, у країни водії мають терміново везти "ластівок" на техогляд: під загрозою штрафу майже весь транспорт

Раніше ми писали про те, що українці можуть обмежити доступ до авто: проект уже розглядають

Крім того, Знай.ua повідомляв, про громадський транспорт коштуватиме дорожче: українцям офіційно підвищили тарифи.