Як вже відомо нашим читачам в Україні "Закон про мову", відповідно до якого у державі вся сфера послуг повинна надавати обслуговування українською мовою, і тільки на особисте прохання клієнта можна використовувати іншу мову.

Українцям детально пояснили, як працюють нові правила - які загрожують штрафи, хто стежитиме за виконанням закону, а також, які з'явилися механізми реагування.

Українці, фото: unian
Українці, фото: unian

Про це стало відомо завдяки новій публікації "Координаційного центру з надання правової допомоги" в мережі Facebook.

"Споживач отримав право на обслуговування державною мовою "за замовчуванням" в установах торгівлі, в тому числі інтернет-магазині, розважальних закладах, закладах харчування тощо.. Водночас на прохання споживача його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

Популярні новини зараз
Українців поставили у жорсткі рамки: почнуть обмежувати Нові тарифи на воду для трьох категорій споживачів: як зміняться платіжки Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone
Показати ще

Українською мовою повинна надаватися інформація про вироби (товари), роботи або послуги: на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню і т.ж. така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.

За порушення суб'єктами господарювання вимог, встановлених статтею 30 Закону щодо застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів, передбачено штрафні санкції, порядок накладення яких встановлено статтею 57 Закону.", - повідомляється в публікації.

Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook
Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook

Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook
Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook

Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook
Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook

Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook
Публікація "Центру правової допомоги", скріншот: Facebook

Раніше повідомляли, у київських супермаркетах масово наплювали на закон про "мову": "Переведіть, будь ласка".

Як повідомляв Знай.uа, юрист пояснив, що означає обов'язковість української у сфері послуг: не тільки мова спілкування.

Знай.uа писав, українці відчули перші "плоди" закону про мову, дійшло до звільнень: "Винятків небагато".