З 1 січня 2021 року набрав чинності Закон України № 891-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо споживчого кредитування та формування та обігу кредитних історій».
Тепер до споживчих кредитів слід ставитися кредитні договори, що укладаються на строк до одного місяця, та договори, загальний розмір позики за якими не перевищує однієї мінімальної заробітної плати.
Тепер максимальна сукупна сума штрафів та пені за порушення споживачем виконання його зобов'язань на підставі договору про такий кредит не може перевищувати розмір подвійної суми, отриманої споживачем за таким договором, і не може бути збільшена за домовленістю сторін.
На законодавчому рівні закріплюється заборона зміни процентної ставки за кредитом, порядку її обчислення, порядку сплати відсотків у бік погіршення умов для споживача.
Відтепер обов'язковою умовою укладення договору про споживчий кредит є згода споживача на доступ до інформації, що становить його кредитну історію, та на збір, зберігання, використання та поширення через бюро кредитних історій, включене до Єдиного реєстру бюро Кредитних Історій, інформації щодо нього та цього кредиту. У разі ненадання такої згоди споживачем, кредитодавець повинен відмовити в укладенні договору та здійсненні кредитної операції.
Кредитодавець тепер зобов'язаний безоплатно передавати інформацію за всіма споживчими кредитами хоча б в одне бюро Кредитних Історій, включене до Єдиного реєстру бюро Кредитних Історій. Термін внесення кредитним бюро отриманих від кредитодавця відомостей буде обмежений двома днями.
Закон обмежує можливість отримувати нескінченну кількість швидких кредитів без наміру їх повертати, тим самим захищаючи фінустанови від збільшення проблемної заборгованості.
Як захистити свої права перед фінорганізаціями:
1. Написати заяву про відкликання згоди на обробку своїх персональних даних до директора тієї установи, якій ви заборгували. У такому випадку ця установа повинна припинити обробку персональних даних особи, тобто знищити або видалити такі дані.
2 .Звернутися зі скаргою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. У тексті скарги повинні викласти суть ситуації, що склалася, описавши незаконні дії фінансової організації, вчинені щодо вас.
3. Якщо дзвінки і погрози все ж тривають, в такому випадку напишіть заяву до Уповноваженого з прав людини про усунення порушень права на захист персональних даних і притягнення правопорушника до відповідальності.
4. Звернення в поліцію . Адже в разі неправомірного занепокоєння, погроз або якимось чином втручання у ваше особисте життя або життя ваших близьких, ви маєте право звернутися з відповідною заявою до органів поліції. У заяві обов'язково вкажіть, які саме правопорушення з боку ФО були вчинені щодо вас.
Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше