З 16 січня 2021 року стаття 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної" набирає чинності.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що зміни стосуються всіх представників сфери послуг.

"Український споживач нарешті отримає право на обслуговування державною мовою за замовчуванням – в супермаркеті або в інтернет-магазині, в кафе або ресторані, в банку або в аптеці, на АЗС або на вокзалі, в спортзалі або бібліотеці і т.п. винятків небагато: лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою", - пояснив омбудсмен.

Українці, фото: from-ua
Українці, фото: from-ua

Також українською повинні бути цінники, інструкції, маркування, квитки, меню і т.п. У той же час інформація може дублюватися і на інших мовах.

Популярні новини зараз

Найкрасивіша спортсменка Дар'я Білодід вся в кислотному прогулялася в порожньому лісі: "для душі"

Поліцейські ледь не арештували "голу" начальницю потягу - вимагали сертифікат: "Даремно ви так, хлопці"

Волга 24 і Москвич 402: топ покинутих раритетних авто, які можуть коштувати шалених грошей

Оля Полякова зізналася, чому доньку Машу довелося терміново оперувати: "Потрібно злизати..."

Показати ще

Кремінь розмістив на своїй Facebook-сторінці інструкцію про те, що робити у випадку, "якщо порушується ваше право на отримання інформації або послуг державною мовою":

- Спробувати залагодити ситуацію "на місці", попросивши співробітника обслужити вас державною мовою.

- У разі відмови співробітника звернутися до керівництва закладу або на їх "гарячу лінію" (торговельної мережі, аптеки, АЗС тощо).

- У разі відмови або відсутності забезпечення надання послуг державною мовою варто зафіксувати факт відмови за допомогою аудіо, відео або письмового підтвердження свідків. Також варто зафіксувати інформацію про заклад/установу (назва, адреса, контакти).

- Надіслати скаргу уповноваженому із захисту державної мови на електронну пошту skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнивши відповідну форму на сайті https://mova-ombudsman.gov.ua/. Також можна надіслати письмову скаргу за адресою: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12.

У тексті скарги потрібно вказати: ПІБ, адреса проживання, суть скарги, хто саме потенційно порушив нові норми закону, як саме, коли і за якою адресою. До звернення варто прикріпити докази, що підтверджують факт порушення.

У письмовій скарзі необхідно вказувати дату її складання. В електронній слід вказувати e-mail або іншу інформацію для зворотного зв'язку. Ставити підпис текстом скарги при відправці її в електронному варіанті не обов'язково.

Кремінь зазначив, що скарги можна подавати уповноваженому протягом півроку з моменту фіксації порушення.

На порушника складають протокол і оголошують постанову про стягнення з підприємства штрафу від 300 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – це 5100 і 6800 грн відповідно.

Нагадаємо, обслуговування українською: що робити, якщо відмовили в законному праві.

Як повідомляв портал Знай.uа, киянку в тролейбусі зацькували за українську мову.

Також портал Знай.uа писав, чому штрафи за обслуговування російською користі не принесуть.