У Великобританії виявили новий штам коронавірусу, який на 17 мутацій відрізняється від початкового. Про всі нюанси розповів відомий генетик Олександр Коляда у своєму Facebook.

Новий штам відрізняється на 17 мутацій, частина з яких зачіпає самий делікатний ділянку - s білок вірусу, який зв'язується з людським рецептором і відповідає за проникнення вірусу в клітину. Його виявили вже у Великобританії, Данії, Нідерландах та Австралії.

"Слова "мутація", або числа (17) не треба боятися. З 30 000 букв генома коронавірусу в усьому світі мутувало вже 2/3. Не одночасно, але в різних місцях у всьому світі ми можемо зустріти вже 2/3 тих варіацій вірусу, які могли б статися. Якби серед них були ті мутації, які дають вірусу принципово нові властивості, ми б вже їх могли знайти", - пише Коляда.

Коронавірус, фото з відкритих джерел

Генетик розповів, що поки що мало відомо про новий штам і всі дії з ним спрямовуються на те, щоб вивчити і запобігти потенційним загрозам. Так, імовірно він виник у вересні.

Популярні новини зараз
Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом "Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Гроші на дітей: в Україні збільшилася сума допомоги батькам новонародженої дитини Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити
Показати ще

"Є непрямі дані, які говорять що він поширюється швидше звичайного. Чому непрямі, тому що це ще треба довести. Подібна історія була з мутацією D614G, яка також входить в 17 відмінних рис цього штаму, але виникла ще навесні. Вона швидко поширилася в багатьох країнах Європи, що могло бути пов'язано з її підвищеною схильністю до поширення (трансмісивністю). Але потім вчені показали що такої властивості у мутації, мабуть, немає, і вся справа в ефекті засновника – хто перший в закриту країну прийшов, том там більше і розмножився. Поки всі дані говорять про те, що новий штам поширюється на 71% швидше ніж інші", - пише фахівець.

Вченим також вже відомо про підвищене навантаження цього штаму. Тобто при аналізі даного вірусу в тканинах людини кількісно більше, ніж при інфікуванні іншими штамами. Поки що немає даних про те, яким виявиться цей варіант – з підвищеною вагою захворювання і смертністю або без них.

"У новому варіанті є мутації в білку шипа, на які націлені три провідні вакцини. Однак вакцини провокують нас виробляти антитіла на багато ділянок в цьому білку, тому малоймовірно, що одна зміна зробить вакцину менш ефективною", - стверджує генетик.

Нагадаємо, мутація вірусу виявилася набагато заразнішою, Країна вводить жорсткий локдаун.

Як повідомляв Знай.uа, коронавірус мутує, виявлений новий вид, що заражає набагато швидше.

Також Знай.uа писав, що коронавірус мутував і став на 70% небезпечнішим, офіційна заява уряду.