У Координаційному центрі з надання правової допомоги пояснили, що робити у випадку, коли, наприклад, ви відправили посилку з подарунком своїм рідним в інше місто, але вони її не отримали.

Як зазначили на фейсбук-сторінці Центру, такі випадки непоодинокі. Адже часто буває, що оператори поштового зв’язку втрачають поштові відправлення. Юристи Сумського місцевого центру з надання БВПД Анна Кожушко та Людмила Сайко пояснили, як довести цей факт та отримати компенсацію.

українці на пошті, скріншот з відео
українці на пошті, скріншот з відео

Алгоритм дій, спрямованих на повернення втраченої посилки або виплату відшкодування, на прикладі національного оператора поштового зв’язку "Укрпошта":

1. Зверніться до поштового відділення, звідки ви направляли посилку, з відповідною заявою про втрату відправлення. У заяві зазначте вид, категорію та номер поштового відправлення, місце та дату прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштову адресу відправника та адресата, а у відповідних випадках – суму оголошеної цінності поштового відправлення, суму післяплати. Це правило діє як в межах території України, так і за кордоном.

Популярні новини зараз
"Більше не платимо...": українці повелися на жорсткий обман щодо доставки газу Деяким пенсіонерам виплатять гроші за старі "недоліки" Гороскоп на тиждень з 15 по 21 квітня для всіх знаків Зодіаку: визнання для Овнів, перешкоди Дів та шанси Риб Доведеться платити по 8,79 грн за кВт: енергетики попередили всіх споживачів
Показати ще

Доказами можуть слугувати: квитанція про оплату послуги, яка була отримана в поштовому відділенні, касовий чек або договір, укладений у такому поштовому відділенні з зазначенням ваги, ціни тощо. Завжди зберігайте оригінали та копії цих документів. Оператор поштового зв’язку зобов’язаний компенсувати саме розмір вказаної суми оголошеної цінності посилки.

Укрпошта, скріншот відео
Укрпошта, скріншот відео

2. У разі виявлення факту втрати поштового відправлення вимагайте від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і відправником/одержувачем.

А вже на підставі наявних доказів (акти, фотофіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь споживачу у місячний термін з моменту отримання претензій.

Проте, як наголосили фахівці, оператор поштового зв’язку не несе відповідальність за втрату посилки, у наступних випадках:

  • поштова посилка відповідно до закону підлягає вилученню, конфіскації або знищенню;
  • втрата або знищення вмісту посилки настали внаслідок непереборної сили (урагану, землетрусу);
  • недостача або пошкодження вмісту посилки трапились внаслідок порушення визначених законодавством України правил про обмеження в пересилці предметів і речей;
  • заява про розшук поштового відправлення подано через 6 місяців після дати прийняття посилки поштовим відділенням (спеціальна позовна давність).
3. У разі, якщо захистити свої права в зазначений спосіб не вдалося, ви маєте право звернутися до суду з позовною заявою про виплату компенсації за втрачене поштове відправлення оператором поштового зв’язку.

Скрін: facebook.com/Centre.4.Legal.Aid
Скрін: facebook.com/Centre.4.Legal.Aid

Нагадаємо, скульптор пішов служити на Донбас, але не цурається улюбленої справи: творить просто на передовій. Військовослужбовець Влад до війни працював скульптором

Як повідомляв портал "Знай.ua", українці розповіли, як відомі оператори обвели їх довкола пальця: "Одна неволя, ледве втік". Клієнти відомих компаній поділилися своїм негативним досвідом

Також "Знай.ua" писав, малозабезпечені сім'ї благають Зеленського про допомогу, втомились від космічних цін і тарифів: "Нахабно здерти з людей". Володимира Зеленського просять підвищити соціальну допомогу багатодітним сім'ям