Коли ми користуємося банківськими картами, беремо кредити, відкриваємо депозитні рахунки, купуємо товари в розстрочку, переводимо гроші – ми стаємо споживачами фінансових послуг. Система БПД у співпраці з Національний банк України проводить право просвітницький тиждень на тему "Захист прав споживачів фінансових послуг".

У 2019 році Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) провело в Україні дослідження фінансової грамотності. Виявилося, що загальний індекс фінансової грамотності України становить 55%. Про це повідомляють на офіційному порталі Мін'юсту України.

Правильно на 5 з 7 питань відповіло тільки 43% опитаних. Однак в українців є інтерес до фінансової грамотності і багато з українців хотіли б, щоб їх дітей навчали, як правильно розпоряджатися своїми грошима.

"Підвищення фінансової грамотності громадян - дуже важлива тема. Адже багатьох проблем, з якими клієнти звертаються до системи БПД, можна було б уникнути, якби люди знали свої права як споживачів фінансових послуг", - сказано в повідомленні.

Що робити, якщо фінансова установа порушує ваші права:

Популярні новини зараз
Українців, які відкладали долари чи євро змусять сплатити штраф: 20% від суми Навіть до ПФУ йти не потрібно: кому автоматично призначать доплати до пенсії у серпні Блокування пенсійних карток: ПриватБанк залишає стареньких без грошей на життя Готуйтеся до нових платіжок: для українців подорожчають дві важливі комунальні послуги
Показати ще

Перш за все-варто звернутися безпосередньо до фінансової установи: зателефонувати на гарячу лінію або направити письмову скаргу на ім'я керівника установи. Іноді споживачам вдається швидко вирішити ситуацію або отримати роз'яснення вже на цьому рівні.

Якщо питання не вдалося вирішити, споживач має право звернутися до Національного банку України через онлайн-форму на вебсайті: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals, листом: nbu@bank.gov.ua або за телефоном: 0 800 505 240.

У зверненні необхідно вказати суть питання, найменування та реквізити (за наявності) установи, до якої належить звернення, прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання та адресу, електронну пошту заявника.

Також особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до системи безоплатної правової допомоги:

отримати безкоштовну правову допомогу безпосередньо в центрах та бюро правової допомоги (адреси та телефони на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/) або зателефонувати на безкоштовний номер системи безоплатної правової допомоги− 0 800 213 103 або скористатися мобільним додатком "Безкоштовна правова допомога".

Раніше ми повідомляли, Приват погрожує заблокувати рахунки українців, Заява банку вражає.

Як повідомляв "Знай.uа", шахраї через" Ощадбанк " висмоктують з пенсіонерів останні гроші, помітити важко.

Також "Знай.uа" писав, що клієнт поскаржився на "кидалово" від ПриватБанку, зі страховкою потрібно бути обережніше.