Кожна людина, яка звернулася для отримання медичної допомоги, і якій така допомога надається, має законодавчо визначені права і може розраховувати на ефективний захист своїх прав з боку держави. Про це повідомляють на офіційному порталі Мін'юсту в Facebook.

До переліку таких прав можна віднести наступні: право на звернення за медичною допомогою, на кваліфіковане обстеження та лікування, на вибір лікаря та закладу охорони здоров'я, на отримання достовірної інформації про особистий стан здоров'я, на отримання іншої, гарантованої законом інформації, право на лікарську таємницю, згоду на медичне втручання та інші.

У разі, якщо права пацієнта порушені, він має можливість звернутися до посадових осіб закладу охорони здоров'я з метою висловлення своїх пропозицій, зауважень або скарг щодо діяльності медичних працівників, що порушують їх права або інших несприятливих для пацієнта обставин. Скаргу з приводу порушення прав пацієнта може бути подано як в усній, так і в письмовій формі, однією особою або групою осіб (колективно).

"Для ефективного і належного розгляду скарги, в ній повинні бути вказані наступні реквізити: прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання пацієнта, який скаржиться, суть порушеного питання. Дуже важливо точно відзначити конкретні факти порушення прав пацієнтів і сформулювати чіткі і зрозумілі вимоги в скарзі. У разі подання скарги в письмовій формі, вона повинна бути підписана скаржником із зазначенням дати. Електронну поштову адресу, на яку очікується отримання відповіді, або інші засоби зв'язку необхідно вказувати у разі подання скарги в електронній формі", - сказано в повідомленні.

Зі зверненням про порушення прав можна звернутися до керівника закладу охорони здоров'я.

Популярні новини зараз
Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Астролог побачив у травні "лихо" для України Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

У разі неможливості, або небажання медичного закладу усунути виявлені порушення, у пацієнта є можливість звернутися до відповідних компетентних органів влади у сфері охорони здоров'я, наприклад, до Департаменту охорони здоров'я місцевої державної адміністрації, в межах територіальної юрисдикції якого відбулося порушення прав пацієнта.

Також, особа, яка вважає, що її права як пацієнта порушені, має право звернутися безпосередньо до Міністерства охорони здоров'я України. Відповідне звернення можна подати, звернувшись на гарячу лінію Міністерства охорони здоров'я України: 0 800 50 52 01, або заповнивши електронну форму для звернення громадян: https://moz.gov.ua/zvernennja-gromadjan.

Раніше ми повідомляли, захворіти covid-19 вдруге, Комаровський оцінив шанси виграти вірусну "лотерею".

Як повідомляв "Знай.uа", під Харковом малюк не "дотерпів" до пологового будинку, лікарі засукали рукава.

Також "Знай.uа" писав, що безкоштовні послуги для українців у лікарні: на що можуть розраховувати пацієнти.