Іноді звичайний похід за покупками може обернутися неприємною ситуацією. Що робити, якщо випадково розбив пляшку олії? Чи мають право працівники магазину вимагати від вас оплатити зіпсований товар? Розповідаємо, що саме потрібно знати, щоб не стати жертвою несправедливих вимог і відстояти свої права як споживача.

Перш за все, варто знати, що законодавство України чітко захищає права споживачів у випадках випадкового пошкодження товару. Відповідно до ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або пошкодження майна несе власник цього майна. Це означає, що до моменту оплати товару покупцем, відповідальність за його цілісність несе магазин.

Супермаркет. Фото: скрін youtube
Супермаркет. Фото: скрін youtube

Закон України "Про захист прав споживачів" (ст. 17) забороняє примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або ту, яка йому не потрібна. Таким чином, якщо товар був випадково пошкоджений або розбитий, працівники магазину не мають права вимагати від вас його оплату.

Якщо ж співробітники супермаркету наполягають на вашій вині та вимагають компенсації, вони повинні довести свою правоту в суді. Самостійно стягувати такі виплати вони не мають права. У разі виникнення конфліктної ситуації, найкращим рішенням буде викликати поліцію.

Популярні новини зараз
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Показати ще

Для уникнення неприємностей під час покупок, експерти радять бути уважними та обережними, особливо при виборі товарів на полицях. Також важливо знати свої права та не дозволяти порушувати їх.

Для представників торгових закладів важливо враховувати можливі ризики пошкодження товару під час його розкладання. Підприємці повинні забезпечити такі умови, за яких ймовірність випадкових пошкоджень буде мінімальною. Це не лише допоможе зберегти товарний вигляд продукції, але й зменшить кількість конфліктів з покупцями.

Нагадаємо, Оплатити чи викинути: куди подітись з випадково чужим штрафом за ПДР

Раніше ми розповідали, що Українці масово переплачують за покупки: до яких схем вдаються магазини

Також, Українцям зробили важливе попередження: за обман заплатите великі гроші