З 16 січня в силу вступає вимога про обслуговування українців державною українською мовою. Про те, що робити, якщо порушують ваше право на отримання послуг або інформації українською, розповів уповноважений із захисту державної мови в Facebook.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВ першу чергу потрібно спробувати залагодити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
У разі відмови працівника, звернутися до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
У разі відмови або не надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані підприємства (назва, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
Подати скаргу до уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/
У скарзі обов'язково має бути зазначено: прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування підпису при відправці електронного звернення не потрібно.
Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
Нагадаємо, Ніцой пояснила, чому штрафи за обслуговування російською користі не принесуть.
Як повідомляв Знай.uа, переходимо на українську мову, штрафи, правила і що робити, якщо відмовляються обслуговувати.
Також Знай.uа писав, що зневірені українці звернулися до Зеленського через мобільний зв'язок.