Знай.ua дізналися, які зміни невдовзі можуть бути запроваджені.
Принцип "Робін Гуда", схоже, не втрачає своєї актуальності – одним з найсвіжіших зареєстрованих у Верховній Раді законопроектів став № 4585. У разі його прийняття, 7 млрд грн буде перерозподілено на пільги та субсидії для українців з фінансування видатків 7 "VIP-держустанов" – таких як Офіс президента, СБУ та Генпрокуратура. Не менш вагомими є запропоновані Проекти закону про транспортні зміни і зняття обмежень у доступі до сесійних залів по всій країні. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Генпрокуратуру "уріжуть" на 2 млрд, СБУ – на 1, 7: все на субсидії
Найгучніша тема сьогодення – зростання комунальних тарифів – відкрила в українських парламентаріях чималий потенціал до змін. Щоправда, діяти вони почали вже постфактум.
Це – лише частина із законопроектів, зареєстрованих впродовж останнього тижня.
Одним з найгучніших став також Проект закону № 4585, згідно з яким планується урізати на 7 млрд грн видатки "топу найвпливовіших держінстанцій" країни.
А піти ця сума має на виплату пільг, житлових субсидій громадянам на оплату комунальних послуг. Головним аргументом є саме підвищення тарифів.
"Пропонується внести зміни до додатку № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" в частині збільшення на 7 млрд грн видатків на виплату пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу шляхом зменшення видатків, передбачених на забезпечення діяльності Президента України та Офісу Президента України, а також Офісу Генерального прокурора, Національної поліції, ДФС України, ДПС України, ДБР та СБУ", - зазначено у Пояснювальній записці.
Наприклад, видатки на Офіс Генерального прокурора планують скоротити на 2 млрд грн, МВС України – на 1 млрд грн, Державної податкової служби – на 1 млрд 250 млн грн.
Видатки на обслуговування діяльності Президента України пропонується зменшити – на 356, 7 млн грн.
Ще однією топ-темою став "конопляний ринок".
Але почитати положення цих законопроектів поки не вдасться – станом на 15.30 19 січня, текст документів поки не був прикріплений.
До зали з депутатами – вхід вільний
Досить цікавим є "Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення відкритості роботи органів місцевого самоврядування та Верховної Ради України" № 4582 від 13 січня.
"Норми законодавства, що стосуються можливості громадян бути присутніми на засіданнях органів місцевого самоврядування, Верховної Ради України та її комітетів або принаймні стежити за їх роботою в режимі реального часу на практиці нівелюються. Особливо гостро ця проблема постала під час епідемії COVID-19, оскільки доступ громадян до приміщень органів влади, де відбуваються відповідні засідання, обмежено", – зазначено у Пояснювальній записці до законопроекту № 4582.
Даний Проект закону має доповнити Закон "Про місцеве самоврядування в Україні" нормами про обов'язкову відеотрансляцію всіх пленарних засідань місцевих рад, а також про розміщення на офіційному веб-сайті ради протоколів і відеозаписів засідань.
"Крім того, пропонується доповнити закон нормою про право присутніх на пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій місцевих рад здійснювати звукозапис, кіно-, фото- і відеозйомку, трансляцію засідань по радіо і телебаченню, онлайн-трансляцію в мережі Інтернет та/або інших мережах передачі даних у спосіб, що не заважає проведенню засідань", - йдеться в документі.
Та, перш ніж потрапити на загальний розгляд до сесійної зали, законопроект має пройти 6 профільних комісій – станом на 19 січня, висновок надала поки лише 1 з них.
Транспортні зміни: покращення чи привід для підняття тарифів?
Одним з останніх став також "Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом" № 4583.
Ініціатором законопроекту став прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.
"Частина транспортних засобів, що обслуговують міські автобусні маршрути, за своєю конструкцією та пасажиромісткістю морально застаріла. Більшість рухомого складу міст України − це автобуси, місткість яких не перевищує 22 пасажирських місць і строк експлуатації яких становить понад 10 років. Проектом Закону пропонується установити нові заходи впливу на перевізників та норми, які регулюватимуть усі аспекти діяльності, гармонізувати умови конкурентоспроможності серед різних видів перевезень", - відзначається у Пояснювальній записці до законо,проекту № 4583.
Та от тільки "чудо-бонусів" для українців, як пасажирів, в його положеннях не побачити.
Одним з "плюсів" стане обов'язкове облаштування автобусів для пересування людей с інвалідністю, звуковими і візуальними системами, GPS-трекерами. Практично такі ж норми прописані і для міського електричного транспорту.
У разі прийняття даного законопроекту, договір із перевізником щодо надання транспортних послуг буде укладатися:
- строком до 10 років для перевезення громадян тролейбусами,
- до 15 років для перевезення громадян трамваями, поїздами метрополітену.
Але прописані причини для зміни тарифів є досить неоднозначними. А саме пункт "в разі зміни вартості палива більш як на 10 %".
Коли саме розглядатимуть запропоновані Урядом зміни, поки невідомо.
Перший пленарний тиждень у 2021 році має розпочатися 26 січня.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.
Також Знай.ua писав про бенкет під час епідемії: МОЗ витрачає мільйони на "ілюмінацію" та комп'ютерні послуги.
А на центр "Конча-Заспа" зіллють 800 млн з бюджету – тендери викликали низку підозр.